2018 Yılında Okuduklarım


Herkese merhaba. Nasılsınız? Ben oldukça iyiyim. Tatilin keyfini sürüyorum. Annemle birlikte izlemeyi planladığımız dizileri izliyoruz. Tatil olunca Talha'dan fırsat bulup bilgisayar başına geçmek zor oluyor. Fırsat buldukça yazı girmeye çalışacağım. Ocağın sonlarına yaklaştığımız için bu yazıyı daha fazla bekletmek istemedim.

2018'de hedefim 60 kitaptı ancak tamamlayamadım. Ve yılı 55 kitap ile kapattım. Sayılar elbette çok önemli değil ancak her yıl sonunda değerlendirme yapıp bir önceki yıla göre daha fazla okumuş olmak sevindirici ve motive edici oluyor. 


Toplamda okuduğum sayfa sayısı geçen yıla göre azalmış olsa da 1 kitap daha fazla okumuşum. Sanırım bu yıl daha kısa kitaplar okumuşum. 😋 Okuduklarım içinde en kısa kitap Ermiş, en uzun kitap ise Taht Oyunları.


Okuduklarım içerisinde en popüleri tabii ki bir Harry Potter kitabı olan Azkaban Tutsağı. En az popüleri ise Kar Çiçeği. Eski bir kitap olduğundan pek şaşırmadım. 

Okuduğum kitaplara verdiğim puanların ortalaması 4,4. Okuduklarımı genel olarak sevmişim demek ki. 😁

Okuduklarım arasında en yüksek puanlı kitap ise İntihar Ormanları. Çok taze çıkan bir kitap ve okuyanlar da benim gibi çok sevmiş demek ki. 😊

2018'in analizi bu şekildeydi. Aşağıya okuduklarımın bir listesini bırakıyorum. Okuma sırama göre sıraladım. 😊

#1 Küçük Prens - Antoine de Saint-Exupery | 5/5 
#3 Satranç - Stefan Zweig5/5 
#4 Yandaş - Veronica Roth | 3,5
#5 Yabancı - Melissa Landers | 5/5
#6 İşgalci - Melissa Landers | 4/5
#7 Tatlı Şeytan - Wendy Higgins | 4/5
#8 Labirent: Alev Deneyleri - James Dashner | 4/5
#9 Buz Öpücük - Richelle Mead | 4/5
#10 Labirent: Son İsyan - James Dashner | 4/5
#11 Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout | 4/5 
#12 Ermiş - Halil Cibran4,7/5
#13 Erebos - Ursula Poznanski5/5 
#14 Tatlı Tehlike - Wendy Higgins | 4,5/5
#15 Meleğin Düşüşü - Susan Ee | 4,5/5
#16 Oniks - Jennifer L. Armentrout | 4/5
#17 Kıyamet Sonrası - Susan Ee | 4/5
#18 Harry Potter ve Melez Prens - J. K. Rowling | 5/5 
#19 Otuz Beş Yaş - Cahit Sıtkı Tarancı | 4,5/5
#20 Kiralık Konak - Yakup Kadri Karaosmanoğlu | 4,5/5 
#21 Kar Çiçeği - Bahattin Yıldız | 3,6/5
#22 Çığlık - Becca Fitzpatrick | 4/5
#23 The Originals: Düşüş - Julie Plec | 4,7/5
#24 Taht Oyunları - George R. R. Martin | 4,8/5 
#25 Otomatik Portakal - Anthony Burgess | 4,9/5 
#26 Semaver - Sait Faik Abasıyanık | 4,6/5
#27 Yağmurla Gelen Mutluluk - Amber L. Johnson | 4,5/5 
#28 Şair - Yi Mun Yol | 4,7/5
#29 Şimşek Hırsızı - Rick Riordan | 4,5/5
#30 Gölün Dibindeki Ev - Josh Malerman | 4,5/5
#31 Küller Şehri - Cassandra Clare  | 4,4/5
#32 Gölge Öpücük - Richelle Mead | 4,2/5
#33 Ayza: Sothis'in Batışı - Çağla Örücü, Ela Arslan | 4,8/5
#34 Elveda Haziran - Sarah Jio | 4,4/5
#35 Elveda Güzel Vatanım - Ahmet Ümit | 4,2/5
#36 İçimdeki Müzik - Sharon M. Draper | 4,8/5 
#37 Çılgınlığın Ötesi - Stephen King | 3,4/5
#38 Çocukluğun Soğuk Geceleri - Tezer Özlü | 4,8/5
#39 Bir Devrin Son Sultanı II. Abdulhamid - Vahdettin Engin | 3,9/5
#40 Hatice - Serdar Çekinmez | 4,2/5
#41 Tadımlık Aşk - İlknur Birdal | 4,9/5 
#42 O Anda - Melike İnci | 5/5 
#43 Balino - Anıl Basılı | 5/5 
#44 Melodi - Anıl Basılı | 5/5 
#45 Kabuk Adam - Aslı Erdoğan | 4,9/5 
#46 Üç Yapraklı Yonca - Ayşe Ayhan | 4,8/5 
#47 Frankenstein - Mary Shelley | 4,6/5
#48 Melez - Jennifer L. Armentrout | 4,6/5
#49 Nil'in Melikesi - Sibel Eraslan | 4,2/5
#50 Günlerin Sonu - Susan Ee | 3,9/5
#51 Harry Potter ve Azkaban Tutsağı | 5/5 
#52 Grinin Elli Tonu - E. L. James | 4,5/5
#53 Karanlığın Elli Tonu - E. L. James | 4,6/5
#54 İntihar Ormanları - Ezgi Durmuş | 4,8/5 
#55 Politika Bilimine Giriş - Münci Kapani | -

Benim okuduklarım bunlardı. Yıldızlı olanlar da içlerinde en çok sevdiklerim ve tereddütsüz önerdiklerim. Hedefi tamamlayamadığım için bu yıl da 60 kitap hedefliyorum. Umuyorum ki hedefe ulaşır, hatta geçerim. 

Siz 2018'de hadeflediğiniz sayıya ulaşabildiniz mi? Yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın. 

Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Gayet tatmin edici bir liste olmuş bence. Üstelik bir de üniversite sınavına girdin o arada :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ne güzel okumuşsunuz ben sadece 16 kitap okumuştum geçen sene ama dediginiz gibi sayıların önemi yok. Benim hedefim nicel değil biraz içerik ağırlıklı. Yabancı dillerde okuma yapmaya başlamak istiyorum bu yıl. Bir de klasiklere bütüncül bur bakışa sahip olmak ve endülüs konulu kaynakları taramak... Bu sene bunları hedeflemek gönlümden geçiyor. Birbirimize kitap yorumlarımızla sevk verebiliyorsak ne mutlu bize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel hedefler. Ben de İngilizcemi geliştirmek için seviyeli kitaplardan okumaya başlamak istiyorum bu sene. Umarım hedeflerimize ulaşabiliriz. :)

      Sil
  3. Liste tam tavsiyelik teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  4. İntihar Ormanları'nın bu kadar yüksek puan almasına şaşırdım. Kitabı okumadım ama listende çok güzel kitaplar var. Onlardan daha fazla beğenilmesi şaşırttı beni.

    2018 benim hayatımda en çok okuduğum yıl oldu ama 2019'dan beklentim düşük. Yine de elimden geldiğince okumaya çalışacağım.

    Hedeflerini yakaladığın bir yıl olur 2019 umarım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aralığın ortasında çıkan bir kitap olduğundan okuyanı az, okuyanlarda beğenmiş demek ki. :D

      Umarım güzel kitaplar okuyarak ulaşırız hedeflerimize. :)

      Sil
  5. maşallah size.listede çok iyi.bol okumalar ve iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  6. Güzel kitaplar okuduktan sonra sayılar anlamını tamamen yitiriyor. Bazen 1 kitap 5 kitaba bedel olabilir. Ben de öyle umuyorum. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison