Kitap Yorumu: Kuytu - Murat Tavlı


Kitabın Adı: Kuytu
Yazar: Murat Tavlı
Sayfa Sayısı: 288
Türü: Roman, Aşk, Aile, Arkadaşlık
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Destek Yayınları

Başlangıç Tarihi: 04.01.2018
Bitiş Tarihi: 14.01.2018

Arka Kapak
Hayata en zor yerinden başlayan küçük bir çocuk Ediz. On yaşındayken annesi, babası tarafından gözleri önünde öldürülünce yetimhane günleri başlar. Yetimhanede aynı kaderi paylaştığı çocuklarla kendine yeni bir aile kuran Ediz’in ilkokul öğretmeni kendisini evlatlık almak isteyince hayatı değişir.
Yirmili yaşlarına geldiğindeyse artık ülke çapında çok ünlü bir isimdir. Ancak her şey rüya gibi giderken hayatın ona oynadığı oyun henüz bitmemiştir ve yaşamı tekrar karanlığa gömülür. Artık eski Ediz yoktur, bir daha da hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Ta ki onun orman yeşili gözlerinde aşkla kaybolana kadar...
***
“Ben toprağa ekilen isyan tohumunun bir filiziyim. Her güneş gördüğünde daha da olgunlaşan intikam duygusunun sesiyim. En güzel mevsimde yağan yağmurum, bir sonbahar gecesi esen poyraz, bir bahar gecesi yere düşen doluyum. Sağanak yağışım barajlara sığmayan, sel olup denize karışan terk edilmiş bir gemiyim. Fırtınayım ben, yıldırımım, şimşeğim. Gökleri yarıp inen gök gürültüsüyüm. Kendimi bildim bileli aklı ile yüreği savaş halinde olan bir içsavaş mağduruyum. Kinim ben, öfkeyim, nefretim! Ağız dolusu küfürüm sessizliğimde. Çin Seddi’nden daha da geniş duvarların sahibiyim. Heyelanım ben hayalleri yerle yeksan eden. Uykunun en güzel yerinde korkuyu iliklerine saplayan depremim.”
Alıntılar

Adalet, hak, adil olmak gibi kavramlar günümüzde modası geçmiş kavramlardır. Yeni trend çürümüş, çıkarcı, yalaka insanlar. Kazanırlar da... | Sayfa 10
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Sadece sen bilirsin sessizliğindeki isyanı. Her duruşun, her bakışın, her susuşun devrimdir yüreğinde ve sadece sen taşırsın karanlığın bedelini omuzlarında. Yorgunluk sarmaşık gibi sarmıştır kalemini... Doğrulamazsın! Bütün doğrulara rağmen... | Sayfa 21
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Gerçekten de insan istedikten sonra her şeyi başarabiliyordu. Eğer bir şeyi hayal ediyorsanız, imkansız diyerek düşlediğiniz rüyadan kendinizi uyandırmayın. | Sayfa 43
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Gerçeklerin bir gün ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır. | Sayfa 60
Herkese merhaba! Uzun zaman sonra bir kitap yorumuyla buradayım. 

Murat Tavlı'yı daha öncesinden instagram üzerinden takip ediyordum. Kitabını da D&R'da  indirimde görünce merak edip almıştım. 

Küçük yaşta annesini kaybeden küçük Ediz'in yaşam mücadelesini, hayatın bütün acımasızlığını göğüslemeye çalışıp düştükçe kalmaya çalışan, aslında gerçek hayatta da görebileceğimiz hayat hikayesini okuyoruz kitapta. 

Okurken insanı can evinden vuran olaylar, "Bu dünyada hala insanlık var," dedirten karakterler, her şeye rağmen düştüğünde kalkma umudu veren azim dolu bir kitaptı. 

Ancak bunların haricinde "Artık yeter be!" diye isyan ettiren olaylarda biraz abartı vardı. Yani tam artık her şey yolunda dediğin anda tekrar tekrar aksiliklerin yaşanması can sıkıcıydı. 

Baskı kalitesi ve iç düzen gayet güzel olmasının yanında kapak tasarımını pek beğenmesem de çokta kötü değil. 

Bütün bunların haricinde kitabı bitirip kapağını kapattığımda bağrıma basasım gelen bir hikayeydi. 

Siz Kuytu'yu okudunuz mu? Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. 😊

Puanım
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Hem yazar hem kitap hakkında hiç bilgim yoktu. "Adalet, hak, adil olmak gibi kavramlar günümüzde modası geçmiş kavramlardır. Yeni trend çürümüş, çıkarcı, yalaka insanlar. Kazanırlar da..." bu alıntıda anlatılanların bir gün tersine dönmesi dileği ile, kitap tanıtım yazısı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün tersine döndürebiliriz.. Yorumun için teşekkürler, sevgiyle kal. :)

      Sil
  2. Merhaba:) sizi severek takip etmeye çalışıyorum, çok yorum bırakamıyorum ama bu sefer vakit buldum :) okulda ilk gününüzü sizin için sakıncası olmayacaksa özetin özetinin özeti şeklinde anlatabilirseniz çok mutlu edersiniz beni, hatta sizi tanımayan tüm takipçilerinizi de sanırım:) gerçekten merak ettim umarım yanlış anlamazsınız beni:) iyi günler dilerim, okulunuz içinde yorum bırakamadım, tebrikler, her şey gönlünüzce olsun:) sağlıcakla kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Okulun ilk günü için ayrı bir yazı yazmayı düşünmüyorum ama Bu Hafta yazı serisine tüm haftayı yazmayı planlıyorum. Yorumun ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kal.. :)

      Sil
  3. Instagram aracılığı ile geldim bana da beklerim :)

    http://link.tl/1Qrgu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison