Kitap Yorumu: Erebos - Ursula Poznanski

Kitap Yorumu: Erebos - Ursula Poznanski
Kitabın Adı: Erebos
Orijinal Adı: Erebos
Yazar: Ursula Poznanski
Çeviri: İlhan Yabantaş
Sayfa Sayısı: 480
Türü: Edebiyat, Roman
Baskı Yılı: 2011
Yayınevi: Pegasus Yayınları

Başlangıç Tarihi: 27.03.2018
Bitiş Tarihi: 10.04.2018

Arka Kapak
Bu bir oyun,
Seni izliyor,
Seninle konuşuyor,
Ödüller dağıtıyor,
Seni test ediyor,
Tehditler savuruyor,
Onun tek bir amacı var:
Seninle oyun oynamak istiyor.

OYUNCULARIYLA OYNAYAN BİR OYUN!

BU OYUNU OYNAYACAK KADAR CESUR MUSUNUZ?

AKLINIZI SÜREKLİ MEŞGUL EDECEK, ETKİSİNDEN GÜNLERCE KURTULAMAYACAĞINIZ VE SİZE BAŞTAN SONA TIRNAKLARINIZI YEDİRTECEK KADAR SIRADIŞI, GİZEMLİ, HEYECAN VE GERİLİM YÜKLÜ BİR ROMAN ARIYORSANIZ EREBOS TAM SİZE GÖRE…
Alıntılar

Herkes kendince yaşar. Aynı zamanda herkesin ölümü de kendincedir. | Sayfa 42
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Gerçeklik nedir ki? Acıkırsın, susarsın. Tatminsizsin. Acı verir, hasta olursun. Saçma kurallara uyarsın. En kötüsü de sonludur sonunda hep ölüm var. | Sayfa 215
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Gelecek sayısız olasılığı içinde taşıyor ve gerçekleşmek üzere bekliyor. Merak etmiyorum. Merakım olsa kalır mıydım? Bilemiyorum. Yorgunum. Bu da bırakmamı kolaylaştırıyor. | Sayfa 458
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Etrafıma bakıyorum ve gülmek istiyorum. Tüm bunlar kısa süre sonra geçmiş olacak ve ben kimileri için güzel, kimileri için de acı bir anı olarak kalacağım. | Sayfa 458
Herkese merhaba! Yeni bir kitap yorumuyla buradayım. Her ne kadar blogda çok fazla yazı yayınlamayı istesem de gerek benim üşengeçliğim gerekse her an bilgisayar başına geçemem bunu mümkün kılmıyor. Yine de elimden geldiğince yazıp paylaşmaya çalışıyorum.

Kitabın kısaca konusundan bahsetmem gerekirse okulda öğrenciler arasında gizlice dolaşan bir oyunu temel alan, bunun üzerinden oyun bağımlılığını ve sanal dünyanın/oyunların gerçek hayata etkisini işleyen çok zekice kurgulanmış muhteşem bir roman. 

Erebos oyununun bu kadar bağımlılık oluşturmasının en büyük nedeni gerçek hayatta yerine getirilen görevler ve gerçek hayatta edinilen ödül ve cezalar. Muazzam bir kurgu. Baş karakterin kendini oyun karakteriyle birleştirmesi, oyun dolayısıyla gerçek hayatta karşılaşılan problemler, oyunun perde arkası ve bunun ortaya çıkarılma süreci. Her şey en ince ayrıntısıyla düşünülmüş ve tekrar söylüyorum ki çok ama çok zekice kurgulanmış bir kitap. 

Kitap çok özgün, akıcı ve zevkle okutuyor kendini. Yazım hatası vb. herhangi bir sorun yoktu (hatırladığım kadarıyla). Kapak tasarımı çok daha iyi olabilirdi ama kötü diyemem. 

Bilgisayar oyunlarına meraklı olanların bayılarak okuyacaklarını düşündüğüm bir kitap. Hatta oyunlara ilgisi olmayanların bile keyifle okuyacağını düşünüyorum. 

Siz Erebos'u okudunuz mu? Okumayı düşünüyor musunuz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.

Puanım
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Aslında benim de merak ettiğim her gördüğümde gözümü ısıran bir kitap Erebos. Güzel yorumunla bir heveslendim ama ne zaman sıra gelir hiç bilmiyorum :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison