Sergi: İpek Yolu - Ebru & Hat


Herkese merhaba. Nasılsınız? Daha önce hiç gezi yazısı tarzı bir şey yazmamıştım, bugün bir ilk yapmış olacağım. 😄 Bugün okuldan bir arkadaşla gittiğimiz ve hayran kaldığım bir sergiden bahsetmek istiyorum size. Hemen yazmak istedim çünkü bitmeden sizde gidin görün istiyorum. 

Öncelikle serginin ismine değinmek istiyorum: İpek Yolu. Gerçekten de sergideki eserleri çok güzel yansıtıyor bu isim. İpek Yolu'nda sadece ticari alış veriş olmadı. O uzun, kıtalar aşan yolda türlü kültürler tanındı, bir kültür-sanat alışverişi de oldu tabii. Bu açıdan sergide sunulan eserler olağanüstü bir kültür birleşimi. 

Sergi, Ebru sanatçısı Hikmet Barutçugil ve Hattat Haji Noor Deen Mi Guang Jiang'ın 1 yıllık çalışmalarının sonucu. Hattat Mi Guang Jiang, Hikmet Barutçugil'in ebru çalışmalarını Çin'e götürüp üzerinde hat çalışması uygulamış. 


Çin yazı stilinin Arapça'yla birleşimi muazzam. Kağıdın kumaşa yapıştırılıp sergilenmesi, arka plandaki ebru detayları da bir o kadar muazzam. Yan fotoğrafta Allah'ın 99 ismi Esmaul Husna yazılı. Bunun gibi bir çok eser var sergide. Kimisini ilk baktığınız an Çince bir yazıdan ayırmak zor. Sergide 100'den fazla eser var. Hepsi birbirinden güzel. Kimisi sadece bir kelime, kimisinde ayetler yazılı, kimisinde de çizimlerin içerisine gizlenmiş yazılar var. 

Ben sergiye bayıldım. Sergi ay sonuna kadar devam ettiğinden tekrar gitmeyi düşünüyorum. İstanbul'da olanlarınızın da mutlaka gitmesini öneriyorum. Sergi Üsküdar Sahildeki Nevmekan Sahil'de. Yer henüz çok yeni açılmış. Marmaraya oldukça yakın. Serginin haricinde mekana da bayıldım. Çok güzel bir kütüphanesi ve çalışma salonu var. Mutlaka ama mutlaka gitmenizi öneriyorum. Aşağıya da sergiden birkaç fotoğraf bırakıyorum. 😊











Yorumlar

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison