Aralık Ayında Okuduklarım | 2018


Herkese merhaba! Nasılsınız? Ben biraz stresliyim. Yapmam gereken çok fazla şey var. Pazartesi finallerim de başlıyor. Ve tabii blogda yazmam gerek çok fazla yazı bekliyor. O yüzden hemen bu yazıyı yazıp ders başına geçeceğim. Bu ay gerçekten beklediğimden fazla okudum. Benim okuma hızımı ve genel sayıları biliyorsunuz. Ayda 5 kitabı pek aşamam. Ama bu ay bahsedeceğim 9 kitap var!😁 Evet gerçekten ben de çok şaşkın ve mutluyum. Umarım böyle devam edebilirim. 😊 Bakalım neler okumuşum...
Frankenstein ya da Modern Prometheus - Mary Shelley

Sayfa Sayısı: 272
Puanım: 4,6 / 5

Rory Gilmore Kitap Kulübü'nün kasım ayı kitabıydı. Bir kısmını kasımın son günlerinde okudum. Ancak buluşmanın önceki gecesi bitirebildim. Beklediğim gibi değildi. Çok fazla duygu ve psikoloji içeriyordu. Benim beklediğim sanırım daha fazla canavar ve bilimkurguydu. Ancak öyle olmadı. İlginç ve yoğun bir okuma oldu o yüzden. 
Melez - Jennifer L. Armentrout (Melez Sözleşmeleri #1)

Sayfa Sayısı: 340
Puanım: 4,6 / 5

Frankenstein'in yoğunluğunu atabilmek için bir tekrar okuma yaptım. Uzun zaman önce okumuştum ve unuttuğum kısımları olmuş. İlk okuduğumda Vampir Akademisi'ni henüz okumadığımdan benzerliği hakkında yorumlar olsa da ben ne ölçüde olduğunu bilmiyordum. Tekrar okuyunca benzerlikleri yakaladım. Ancak hangisi önce yazıldı bilmiyorum tabi. Ancak benzer ögeler olsa da çok farklı bir kurgusu olduğunu da söylemem gerek. 
Nil'in Melikesi - Sibel Eraslan

Sayfa Sayısı: 352
Puanım: 4,2 / 5

Uzun zamandır kitaplığımda bekleyen bir kitaptı. Kitap Hazreti Asiye'nin hayatını konu alıyor. Şiirsel güzel bir anlatıma sahip. Anlatımıyla Mısır'a ilgi uyandırıyor. Severek okudum. Ancak iç dizgisini beğenmedim. Ayrıca okuma akışını sekteye uğratan kısımları vardı. Ama bunların dışında güzel bir okuma oldu.
Günlerin Sonu - Susan Ee (Penryn ve Dünyanın Sonu #3)

Sayfa Sayısı: 388
Puanım: 3,9 / 5

Nihayet bir seriyi daha bitirmenin mutluluğunu yaşıyorum. Bu serinin ilk kitabını çok sevmiştim. İkinci kitapta iyiydi. Bu kitapta fena değildi ancak okurken yer yer sıkıldığımı hissettim. İlk ve ikinci kitaptaki akış çok daha iyiydi. Bu kitapta ise yazarın anlatmak istediği çok şey vardı ve onca olan şeye nazaran her şey çok çabuk olup bitti. Belki bir kitapla daha devam etseydi çok daha iyi bir sonuç çıkarabilirdi. Bazı şeyler cevaplanmadı bile. Severek okuduğum bir seriydi. Keşke sonu çok daha iyi bitseydi. 
Harry Potter ve Azkaban Tutsağı - J. K. Rowling (Harry Potter #3)

Sayfa Sayısı: 396
Puanım: 5 / 5

Daha önce okumuş olsam da kitaplığımda yoktu. Her alışverişimde serinin bir kitabını almayı düşünüyordum ve en son yaptığım alışverişlerden birinde aldım. Ee tabii mavi mavi kitaplıkta bana göz kırpınca dayanamayıp tekrar okudum. 😅😋

Grinin Elli Tonu - E. L. James (Elli Ton Serisi #1)

Sayfa Sayısı: 576
Puanım: 4,5 / 5

Bu seriye daha önce - filmi çıkmadan - başlamış ama yarım bırakmıştım kitabı. Nedenini bilmiyorum o zaman doğru zaman değildi demek ki. Geçen internette Grey'den sonra Karanlık'ın da çıktığını görünce okumak istedim. Özellikle okumak istediğim Christian ve onun düşünceleriydi. O yüzden tekrar başladım ve gerçekten bir solukta bitirdim. Epub olarak okuduğumu da söylemeliyim telefondan okuduğum için çok daha çabuk bitirdim. 
Karanlığın Elli Tonu - E. L. James (Elli Ton Serisi #2)

Sayfa Sayısı: 640
Puanım: 4,6 / 5

İlk kitabı bitirir bitirmez devamını da okumam gerektiğini hissettim ve hemen başladım. Gerçekten keyfili bir seri. Christian ve Ana'nın diyalogları ve mailleşmeli çok keyfiliydi. ancak malum sahnelerin çokluğu can sıkıcıydı. Gerçekten çok fazlaydı. Sıkılarak ve biraz atlayarak okudum. Ama onun dışında gerçekten iyiydi. Özellikle Christian'ı daha fazla tanıma imkanı oldu. Ve beni çok şaşırtan boğazıma yumru oturtan kısımlar vardı. Ah zavallı Elli Ton! 
İntihar Ormanları - Ezgi Durmuş

Sayfa Sayısı: 160
Puanım: 4,8 / 5

Rory Gilmore Kitap Kulübü'nün aralık ayı kitabıydı. Ki aralığın ortasında çıkan çok yeni tazecik bir kitap. Ve çok etkileyici! Gerçekten sadece 150 sayfada böyle bir şey okuyacağımı düşünmezdim. Çok ama çok etkileyiciydi. Başta çok kafa karıştırıyor ve anlam veremiyorsunuz ama en sonunda her şey yerli yerine oturuyor. Çok iyiydi. Kesinlikle tavsiye ediyorum. 
Politika Bilimine Giriş - Münci Kapani

Sayfa Sayısı: 253
Puanım: - / 5

Yılın son kitabının bu kitap olacağını beklemiyordum. 😅 Siyaset Bilimi dersi için okuduğum bir kitaptı. İlk yarısını daha önceden okumuş olsam da diğer yarısını bu ay içinde okuyup, not çıkartıp, ders çalıştım. Hatta bu yazıyı yayınladıktan sonra masa başına geçip notları temize çekeceğim. Kitabı ders için okuduğumdan ne söylesem bilmiyorum. Siyaset ve siyaseti etkileyen kavramlar hakkında oldukça bilgilendirici. Ders için yeterli faydayı sağlamıştır umarım. Sınavdan iyi bir not almak istiyorum. 😁
Toplamda okuduğum sayfa sayısı: 3.102
Ortalama günlük okuduğum sayfa sayısı: 100 (yaklaşık)

Benim okuduklarım bunlardı. Siz içlerinden hangilerini okudunuz? Hangilerini okumayı düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.


Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Güzel seçkiler için tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Grinin Elli Tonu'nu ilk popüler olduğu zamanlarda okumuştum. Malum sahnelerin fazlalığı sıkmıştı beni ama olayları Christian'ın ağzından okumak ilgimi çekiyor. Karanlık indirime girer girmez alacağım :-)

    Azkaban Tutsağı dediğim gibi serideki favori kitabım.

    Verimli bir ay olmuş. Yeni yılda da bu hızda okumaya devam edersin umarım. Sınavlarında başarılar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, o sahnelerin fazla olması çok sıkıyor. Ama evet Christian'ın düşüncelerini okumak çok keyifli. Ben de seriyi çok hızlı ara vermeden okuyunca yetti bana. Biraz aradan sonra Grey ve Karanlık'ı da okuyacağım :D

      Öyle oldu gerçekten, inşallah ben de öyle umuyorum. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Harikasın, 9 kitap çok güzel bir sayı! Benim okuma performansım iyice düştü, kendimi toparlamam lazım. Bahsettiğin Kitap Kulübü ilgimi çekti çok ama sanırım İstanbul'da değil mi? Kitap kulübü hevesimi gerçekleştirmeden ölmem umarım ya, çok özeniyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok şaşırdım kendime :D Umarım toparlarsın. :) Evet İstanbul'da. Çok keyifli gerçekten. Ben de katıldığım için çok mutluyum. Umarım sen de katılırsın ya da kendin kulüp kurarsın belli mi olur? :D

      Sil
  4. İntihar Ormanları'nı çok merak ettim umarım okuma fırsatım olur yakın zamanda :)

    YanıtlaSil
  5. merhaba blogunuzu takibe aldım, sizi de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, fırsat bulduğumda uğrayacağım mutlaka. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison