Meydan Okuma: Yönetmen Sineması


Herkese merhaba! Nasılsınız? Ben iyiyim fakat biraz tembellik yapasım var. Bugün youtube için ikinci videomu editledim birkaç güne yayınlayacağım. Hazır bilgisayar başındayken, yatış moduna geçmeden bu yazıyı da yazıp paylaşayım dedim. 

Sevgili Öneri Makinesi güzel bir meydan okuma başlattı. Mayıs ayı boyunca her hafta bir yönetmen belirliyoruz ve o hafta boyunca seçtiğimiz yönetmenin en az 2 filmini izliyoruz. Ayrıntılı bilgi için buraya bakabilirsiniz. 


Pek fazla yönetmen bilgim olmadığından bu etkinliğe çok sevindim. Biraz daha bilgi sahibi olarak filmleri izlemek çok daha güzel olacak. Şimdi bakalım hangi yönetmenleri seçmişim.

6 - 12 Mayıs | Hayao Miyazaki

Aslında listeyi hazırlamak için biraz geç kaldım. Kolaya kaçıp bu hafta 1 filmini izlediğim Miyazaki'yi seçtim. 🙈😋

➤  Ponyo ✔
➤  Kiki's Delivery Service | Küçük Cadı Kiki

13 - 19 Mayıs | Jean-Pierre Jeunet

Geçen aylarda Amélie'yi izleyip çok sevmiştim. Bu hafta için de onun filmlerinden izlemek istiyorum.


➤ Delicatessen | Şarküteri
➤ La Cité des Enfants Perdus | Kayıp Çocuklar Şehri

20 - 26 Mayıs | Jung Byung Gil

Yönetmen konusunda cahil olduğumu biliyordum da Koreli yönetmen konusunda kör cahilmişim resmen. Bu arada Kore filmi de pek fazla izlemediğimi fark ettim. Koreli yönetmen hakkında öneriniz varsa yoruma yazabilirsiniz. 

➤ The Villainess 
➤ Confession of Murder | Ben Bir Katilim

27 Mayıs - 2 Haziran | Stanley Kubrick

Kubrick bizim iletişim hocamızın önerdiği yönetmenlerdendi. Ne zamandır izlemek istiyordum aslında iyi oldu. Otomatik Portakal'da kitabını okuduğumdan beridir izlenecek olanlardandı. 

➤ A Clockwork Orange | Otomatik Portakal
➤ The Shining | Cinnet 

Benim seçtiklerim şimdilik bunlardı. Değişebilir tabii, bilmiyorum. Sizin yönetmen veya film öneriniz varsa yoruma yazın lütfen. 


Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Çok güzel yönetmenler seçmişsin. İyi ki katıldın meydan okumaya bu arada, çok sevindim :).

    İlk iki yönetmenin filmleri çok güzel. Miyazaki çok seviyorum, seçtiğin iki filmi izlemedim henüz. Jeunet'in seçtiğin iki filmini de izledim Amelie kadar renkli olmasa da güzel özel filmler, ben ikisini de sevdim :). Bu iki tatlı filmlerin sahibi yönetmenden sonra son hafta için Kubrick seçmen manalı olmuş, sert bir kapanış olacak demek ki :). Kubrick'i de severim. Keyifli seyirler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ponyo güzeldi ama Kiki çok daha güzeldi. :D Jeunet ve Kubrick iletişim hocamın önerileriydi. Amelie'den başka izlemediğimden, hazır böyle bir etkinlik varken izleyeyim dedim. Yoksa uzun süre beklerlerdi izlenmeyi. :D

      Sil
  2. Miyazaki filmleri güzeldir. Cinnet ise hayatımda izlediğim en etkileyici filmlerden. Bloguma yazacaktım ama aradan zaman geçince kaldı. Senin yorumunu okumayı çok isterim.

    Keyifli seyirler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miyazaki'nin bütün filmlerine bayılıyorum ben de. Cinnet'ten biraz çekincelerim var ama umarım ben de severim. :) Teşekkürler ^,^

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison