Kitap Yorumu: Bir Noel Şarkısı - Charles Dickens | #kom2019


Kitabın Adı: Bir Noel Şarkısı
Orijinal Adı: A Christmas Carol
Yazar: Charles Dickens
Çeviri: Başak Bekişli
Sayfa Sayısı: 176
Türü: Dünya Klasikleri, Edebiyat, Fantastik, Roman
Baskı Yılı: 2017
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Başlangıç Tarihi: 2 Ocak 2019
Bitiş Tarihi: 5 Ocak 2019

Arka Kapak

"Dünya üzerinde kahkaha ve güler yüzlülük kadar karşı konulmaz derecede bulaşıcı olan bir şey yoktur."

Charles Dickens'ın ünlü eserlerinden, insana dair sıcak ve ürkütücü bir Noel hikâyesi olan Bir Noel Şarkısı, Ebenezer Scrooge'un sıra dışı hikâyesini anlatır.

Yıllar önce hayatını kaybeden iş ortağı Marley'nin hayaleti, huysuz, cimri ve Noel ruhundan yoksun Scrooge'un evine gelir ve ona üç hayalet tarafından ziyaret edileceğini söyler. Bunlar, Geçmişin, Şimdinin ve Geleceğin hayaletleridir. Scrooge, bu üç hayaletle birlikte hayatını sonsuza dek değiştirecek bir yolculuğa çıkacaktır.
Alıntılar

"Kem gözlü olmaktansa, hiç görme daha iyi!"
⇠⇢
"Mutlu Noellermiş! Ne hakla mutlu olacakmışsın? Mutlu olacak sebebin mi var? Beş parasızsın."
Yeğeni neşeyle, "Peki madem," diye karşılık verdi. "Siz ne hakla kötümser olacakmışsınız? Surat asacak sebebiniz mi var? Paraya para demiyorsunuz."
⇠⇢
"Böyle aptallarla dolu bir dünyada yaşarken sinirlenmeyip de ne yapayım?"


Herkese merhaba! Uzun zaman sonra tekrar bir kitap yorumu yazıyorum. Bu yıl okuduğum kitaplara düzenli olarak yorum girmek istiyorum. Umarım başarabilirim. Bu yazıyı da pazartesinden beri yazmaya çalışıyorum ama okulum başladığından ancak fırsat bulabildim. 

Blogda ve instagramda beni takip ediyorsanız bu kitabı Rory Gilmore Kitap Kulübüyle birlikte okuduğumu biliyorsunuzdur. Charles Dickens'ı daha önce okumamıştım ama okumayı çok istiyordum. Kitap kulübünde aralık ayı için seçilince Dickens'ın kalemiyle tanışma fırsatım oldu. Söylemeliyim ki çok sevdim. 

Kitabın konusundan bahsedecek olursam huysuz ve aksi bir ihtiyar olan Scrooge Noel'den nefret etmekte, her kuruşun hesabını yapmaktadır. Noel arifesinde ölü olan ortağı Marley'in hayaleti Scrooge'u ziyaret eder ve hatalarını düzeltmesi için bir şans verildiğini ve üç hayalet tarafından ziyaret edileceğini söyler. Bunlar geçmişin, bugünün ve geleceğin hayaletleridir. 

Kitap boyunca hayaletler, Scrooge'u, geçmişiyle, bugünüyle ve aynı davranışlara devam ettiği takdirde geleceğiyle yüzleşeceği bir yolculuğa çıkarıyorlar. Bu yolculuk sonunda Scrooge hatalarından ders çıkarıp mutlu bir adam mı olacaktır yoksa huysuz, aksi ve cimri bir adam olmaya devam mı edecektir? 

Her ne kadar bir çocuk kitabı olarak nitelendirilse de aslında her yaştan okuyucuya hitap ediyor. Hiçbir şey için geç olmadığını; aşırı hırslanıp, açgözlü davranıp bir zamanlar sevdiğimiz şeylerden mahrum kalmanın insanı nasıl yalnızlaştıracağını hatırlatan bir kitap.

Benim çok severek okuduğum bir kitap oldu. Kısacık, bir çırpıda biten güzel bir kitap. Ben Yabancı Yayınları'nın Çocuk Klasikleri baskısından okudum. Bu baskıyı çok beğendiğimi de söylemeden geçmek istemedim. 

Charles Dickens'ı okumaya hangi kitapla devam etmemi önerirsiniz? Siz Bir Noel Şarkısı'nı okudunuz mu? Okumayı düşünüyor musunuz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.

Puanlama
Özgün konu / Kurgu: 5/5
Sürükleyici / Akıcı / Olay akışı: 4,5/5
İlk başta kopukluk hissettim
Çeviri / Edisyon / Baskı kalitesi: 5/5
Orijinal isim: 5/5 
Kapak tasarımı: 5/5
Puan4,9/5

Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Kültür sahibi oldum teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bu kitabı :)) Yazardan İki Şehrin Hikayesi, David Copperfield ve Antikacı Dükkanı'nı önerebilirim. Okumadıysan Oliver Twist de keyifliydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Şehrin Hikayesi en merak ettiklerimden. Öneriler için teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Bu basımın kapağı çok güzelmiş ^.^ Benim de okumak istediğim henüz okuyamadığım bir eser. Charles Dickens'la tanışma vaktim geldi de geçiyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu Çocuk Klasikleri serisinin bütün kapakları çok güzel. :) Tanıştığında seveceğini umuyorum. :)

      Sil
  4. Yazarı hiç okumadım ama elimde İki Şehrin Hikayesi var. Sanırım Charles Dickens'la tanışma kitabım o olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de merak ettiğim kitaplardan biri. Benden önce okursan yorumunu okumak isterim. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison