Z Raporu | Temmuz 2024

Esenlikler herkese. Nasılsınız, neler yaptınız bu ay? Döndüm deyip yine aylarca buralarda olamadığım için biraz utandım şimdi. 😅 Ben iyiyim. Instagram açılırsa daha iyi olacağım. Telefonuma vpn indirmeye biraz çekindim açıkçası, veri güvenliğinden emin olamadım. O yüzden sadece masaüstünde Opera Gx tarayıcısının vpn desteğini kullanarak girebiliyorum. Telefonunda vpn kullanmaya çekinenler için tavsiye ederim. 🥰

Zaman çok çabuk geçiyor. Ne yazık ki henüz kendi mesleğim ile ilgili bir iş bulamadım. Ciddi bir ekonomik kriz olduğu çok açık. 🥲 Sektörde iş ilanları oldukça az olduğundan deneyimsiz olarak başvurularımın pek değeri olmuyor. Neyse ki mayıs ayında mesleğim olmasa da, uzaktan yarı zamanlı olarak işe başladım. Çok iyi geldi çalışmak. Durağanlık halimden çıkmaya başladım. 🤗

Bununla beraber bu ay okumaya, izlemeye ve keşfetmeye hatta sosyalleşmeye tekrar başladım. 🥰 Daha önce blogda aylık okuduklarım ve izlediklerim yazıları paylaşıyordum. Bu yazılar sayesinde okuduklarım ve izlediklerim üzerinde kısaca da olsa bir arşiv oluşturmuş oluyordum. Uzun zamandır bunu yapmıyorum. Bloga dönmem ile birlikte tekrar yazmaya başlayacağım. Ayrıca başlıktan da anlayabileceğiniz gibi öncesinde o aya genel bir bakış sunacak z raporu yazılarına başlamak istedim. (Daha önce sanki birinin z raporu başlığıyla blog yazısı paylaştığını hatırlıyor gibiyim ama kimdi hatırlayamadım. 😅) Daha ayrıntılı yorum içeren yazıları da bu hafta paylaşacağım.

Bakalım Temmuz ayı benim için nasıl geçmiş...

Okuduklarım

  • Şeker Portakalı - José Mauro de Vasconcelos 🤎
  • Sakın Oraya Gitme - Yekta Kopan
  • Corroboration of Ward and Stone - by AMThornton & CRMcCarthy (fanfiction)

İzlediğim Filmler

  • The War with Grandpa (2020 - Komedi, Aile)
  • PK (2014 - Komedi, Bilim-kurgu) 🤎
  • Inside Out (2015 - Animasyon, Aile, Macera)
  • 3 Idiots (2009 - Komedi, Dram)
  • Benim Babam Bir Kahraman (2023 - Dram, Komedi, Aile)
  • Fabricated City (2017 - Aksiyon, Suç, Gerilim)

İzlediğim Diziler

  • Lovely Runner 🤎
  • High School Return of a Gangster (güncel)

Dinlediklerim

  • Right Place, Wrong Person - RM  ()
  • Muse - Jimin (Özellikle Who 🤎)
  • cinderella's dead - Emeline

Bunlara ek olarak...

açık hava sineması

Benim Babam Bir Kahraman'ı teyzemle gittiğimiz İBB'nin düzenlediği ücretsiz Açık Hava Sinema Günleri'nde izledim. Sanırım birkaç yıldır düzenleniyormuş. Ben ilk defa gittim. Ücretsiz çay/kahve, patlamış mısır ikramı da vardı. Sıcak yaz günlerinde akşam esintisiyle keyifli bir akşamdı. 🥰 Elbette çocuklar olduğu için çok sessiz bir ortam değildi. Yine de oldukça keyif aldım. Film de çok güzeldi. Komediyle karışık dram filmiydi. İbb'nin bu etkinliği Ağustos sonuna kadar devam edecek. Her salı ve perşembe bir film gösteriyorlar. Siz de gitmek isterseniz İstanbul Senin uygulamasından bilet ayırtmayı unutmayın. Benim haberim yoktu, biz biletsiz gittik. 😅  Ancak oradaki görevliler sağolsun yardımcı oldular, içeri girişler sırasında biraz bekledikten sonra içeri girip filmi izleyebildik. 

kapıların dışında tiyatro oyunu
Ayrıca epeydir tiyatroya gitmek istiyordum. Tabii malum yaz sezonunda pek fazla şehir tiyatrosu ve devlet tiyatroları olmuyor. Aynı hafta "tiyatroya gitmek istiyorum yaa, neler var acaba" falan derken yakaladım Kapıların Dışında oyununu. Oyun Atatürk Kültür Merkezi'ndeydi. Oraya da açılışından beri gidip görmeyi istiyordum. Akşam saati olduğu ve oyun saati yaklaştığı için gezemedim ama tiyatro salonunu falan çok beğendim. Görebildiğim yerler güzeldi. 😍

Oyunun gösterimi çok yakın olduğu için neredeyse biletler tükenmişti. Sadece balkon bölümünde yer kalmıştı. Sahneye biraz uzak olduğumuz için mi, balkon kısmı olduğu için mi bilemiyorum biraz ses sorunu oldu.

Wolfgang Borchert'in yazdığı ve Volkan M. Sarıöz'ün yönettiği oyun, müzikal içerikliydi. Ses sorunu da bu müzikal kısımlardaydı. Müzikal kısımlarda söylenilenler pek anlaşılmıyordu. Yakalayabildiğim birkaç şeyden de epey derin içirikleri olduğunu söyleyebilirim. Buna rağmen oyundan oldukça keyif aldım. Ekip çok iyiydi, kareografiyi ve melodileri çok beğendim. Oyunculuklar da çok iyiydi. 

Yaşadığım ses sorunundan dolayı verilmek istenen mesajları çok yakalayamadığımı düşünüyorum. O yüzden kitabını da okumayı çok istiyorum. Siz okudunuz mu? 

camdan kuşa bakan kedi
Sıcaklardan cam açmadan durulmuyor. 🫠 Bir de ben gün içinde çalıştığım için sürekli masa başındayım. Evdeki vantilatörü annem kullandığı için mecbur cam açıyorum. Miksitoşum da odaya girebilsin, serinleyebilsin diye yapışkanlı sineklik tülü taktım cama. Çok iyi oldu. Uslu kedim burnu deyip orada engel olduğunu anlayınca camdan çıkmaya yeltenmiyor. 😁 Bir de ben hep yanında olduğum için sıkıntı olmuyor. 

Geçen yol çalışması vardı, o da ayrı bir hikaye, yığınla kum getirdiler sokağa. Bir de o kadar sıcaktı ki o ara, cam açmadan mümkün değil durulmuyordu. Elimin altında bez, iki dakikada bir masamı, elimin altını siliyordum hep. 😤 Neyse, öyle işte...

Yazıyı, avcı modundaki Miksi ile sonlandırıyorum. 😋

Sevgiyle kalın.

Yorumlar

  1. Merhaba opera vpn için daha açıklayıvı bir mesaj hazırlasanız bizde indirip kullanırdık nasıl kullanacağımıza dair istiyorum bu bilgiyi
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrı bir yazı düşünmemiştim ama olur tabii. Teşekkürler. :)

      Sil
  2. bu sıcakta bu kadar şey yapabilimişsin aferin sanaaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Aşkın Peşinde - Zekeriya Efiloğlu