Haziran Ayında İzlediklerim | 2018

Haziran Ayında İzlediklerim | 2018

Herkese merhaba! Yine bol bol film ve dizi önerileriyle dolu bir yazıyla buradayım. Bu ay izlemeye anime aile başlayıp anime ile bitirmişim. Severek izlediğim bir çok film oldu. 

Bakalım neler izlemişim.
Castle in The Sky (Gökteki Kale)
Castle in the Sky (Gökteki Kale)

IMDB Puanı: 8,1 / 10
Yapım: 1986 / Japonya / 2 saat 5 dakika
Tür: Anime, Macera, Aile, Fantastik

Konusu: Castle in the Sky büyülü bir kristale sahip Sheeta isimli bir kızın uzak bir gelecekteki hikayesini anlatıyor. Uçan bir şatoyu arayan bu kızın yardımcısı da Pazu adında genç bir oğlan olacaktır. Taşıdığı değerli taş sebebiyle de korsanlarla ve yabancı ajanlarla mücadele etmek zorunda kalacak Sheeta çok zor bir dönemece girmek üzeredir. 
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Ghibli animelerine aşığım resmen. Hepsi mi muhteşem olur arkadaş? Yine çok güzel bir animeydi. Keyifle, bayıla bayıla izledim. Harikaydı. 
Their Finest (Aşkın Çekimi)
Their Finest (Aşkın Çekimi)

IMDB Puanı: 6,8 / 10
Yapım: 2016 / İngiltere, İsveç / 1 saat 57 dakika
Tür: Komedi, Dram, Romantik, Savaş

Konusu: İkinci Dünya Savaşı sırasında geçen filmde Büyük Britanya Almanya tarafından baskı altına girmiştir. Bu baskıdan halkı psikolojik olarak düzeltme aracı olarak ise sinema görülmektedir. Sinemada bu türde filmler çekilerek bir yandan da Amerika savaşa hazırlanmaktadır. Savaşın içinde ise yine bir aşk hikayesiyle harmanlanmış umut dolu anlar yaşanmaktadır.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Televizyonda denk geldiğim harika bir film daha. Sinema dünyasından romantik ve güzel bir film. Özellikle iş gücünde kadının kendini gösterebileceği bir dönemi anlatması çok daha etkileyiciydi. Filmde sadece son kısımda o üzücü olay yaşanmasaydı desem de filmi etkileyici kılan da o üzücü olaydı sanırım. Ben çok beğenerek izledim.  Size de bir bakmanızı öneririm. 😊
Monster Family (Mutlu Canavar Ailesi)
Monster Family (Mutlu Canavar Ailesi)

IMDB Puanı: 4,7 / 10
Yapım: 2017 / İngiltere, Almanya / 1 saat 33 dakika
Tür: Animasyon, Komedi, Aile

Konusu: Wishbone ailesi için günler genel anlamda mutluluk getirmemeye başlayınca, anne Emma değişiklik olması için ailesini bir eğlence parkına götürür. Ancak burada bir cadının onları lanetlemesiyle bambaşka dertleri olur: Anne Emma vampire, baba Frank Frankenstein'a, kızları Fay bir mumyaya, oğulları Max ise kurt adama dönüşmüştür. Tekrar insan haline gelebilmeleri için gerçekten mutlu bir aile olmayı becermeleri gerekmektedir.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Filmde aile olmanın ve aile bireylerini olduğu gibi sevip birlikte mutlu olmanın önemini anlatılıyor. Çok iyi olmamasıyla birlikte aileyle izlenebilecek eğlenceli bir film.
The Good Dinosaur (İyi Bir Dinozor)
The Good Dinosaur (İyi Bir Dinozor)

IMDB Puanı: 6,7 / 10
Yapım: 2015 / ABD / 1 saat 33 dakika
Tür: Animasyon, Macera, Komedi, Dram, Aile, Fantastik

Konusu: Milyonlarca yıl önce dinozorların bitmesine neden olan meteor taşı dünyaya gelmemiş olsaydı neler olabilirdi? Hayata yeni gözlerini açmış Arlo talihsiz bir olay sonucunda ailesini kaybeder. Şimdi bu zorlu hayatta yaşımına devam edebilmek için kendi başına mücadele vermek zorundadır. Uzun macera dolu bir yola çıkan dinozor kötülüklerle savaşırken ona yeni arkadaşı olan küçük insan yardım edecektir.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Uzun bir zamandır disney pixar filmleri izlememişim onu farkettim başlangıçta pixar'ın o bilindik lambasını gördüğümde. Çocukken o lambayı zıplarken gördüğümde çok heyecanlandığımı anımsadım film başlarken. 😅 Dayımın bizde olduğu bir sabah kahvaltı yaparken denk geldik televizyonda ve başa alıp izleyelim dedim. Hep birlikte keyifle izledik. Keyifli, üzücü, bol maceralı güzel bir animasyon. Ailecek izlenebilecek keyifli bir film daha. 
Flu (Grip)
Flu (Grip)

IMDB Puanı: 6,8 / 10
Yapım: 2013 / Güney Kore / 2 saat 2 dakika
Tür: Aksiyon, Dram, Gerilim

Konusu: Bundang’dan yasa dışı yollarla Seul’e giren göçmenler yanlarında görülen büyük salgını getirirler. Bilinmeyen bu virüs bölgesel olarak insanlığı yıkıma uğratır. Solunum yoluyla bulaşan bu virüs, bulaştığı insanlar otuz altı saat sonra ölüme götürmektedir. Salgını kontrol altına alabilmek için insanlar büyük bir mücadelenin içine gireceklerdir…
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Annemle birlikte izlediğimiz bir film. İzlerken tanıdık gelen sahnelerle daha önce izlediğimi anladım. Ama bir sonraki sahneyi tahmin edemeyince hatırlamadığımı fark ettim. Oldukça bilindik bir konuyu temel alsa da oldukça iyi işlenmişti. Küçük kızın oyunculuğu muazzamdı. Heyecanla ve merakla izlettirdi kendini. İzlemediyseniz mutlaka bir bakın derim. 
Girl on the Edge (Eşikteki Kız)
Girl on the Edge (Eşikteki Kız)

IMDB Puanı: 5,6 / 10
Yapım: 2015 / ABD / 1 saat 40 dakika
Tür: Aile, Dram

Konusu: Sanal bir caninin kurbanı olan Hannah Green, içinde olduğu kötü bunalımlı durumunu atlatmaya çalıştıkça iyice saldırganlaşır. Ailes ise Hannah'ın bu buhranlı durumu düzelmesi için onu bir rehabilitasyon merkezine gönderir.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Yine annemin televizyonda denk gelip yarım yamalak izlediği bir filmdi. Ne izlesem diye bakınırken bir film kaydettim, güzel onu izle dedi. Birlikte izledik. Siber zorbalığın işlendiğini düşünüyordum ama daha çok zorbalığa uğramış kızın bilindik rehabilitasyon merkezlerinden oldukça farklı bir merkezde iyileşmesini konu alıyordu. Bir de manasız noktalar vardı. Ailenin hiç psikolojik destek aldırmadan direkt merkeze yatırması saçmaydı. Ben daha çok siber zorbalık hakkında bilinçlendirecek bir film bekliyordum ama öyle değildi. Bunların dışında izlenebilir derecede bir filmdi.
Hugo
Hugo 

IMDB Puanı: 7,5 / 10
Yapım: 2011 / ABD / 1 saat 6 dakika
Tür: Macera, Dram, Aile, Fantastik, Gizem, Romantik

Konusu: Paris tren istasyonunun duvarları arasında yaşayan ve saatlerden sorumlu olan kimsesiz bir çocuğun, bir gün saati tamir etmeye çalışmasıyla yaşadığı gizemli macerayı konu ediyor.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Bu filmi daha önce çok görüyordum ama izlememiştim. Belki televizyonda görmüşümdür ama hiç hatırlamıyorum. Böyle güzel filmleri daha önce neden izlememişim desem de daha önce izlemediğime ve keyifli bir film izleme deneyimini yaşadığım için seviniyorum. Saçma bir durum. 😅 Harika bir filmdi. Tek söyleyebileceğim bu sanırım. İzlemeyen varsa mutlaka gidip izlesin. 😁
Princess Mononoke (Prenses Mononoke)
Princess Mononoke (Prenses Mononoke)

IMDB Puanı: 8,4 / 10
Yapım: 1997 / Japonya / 2 saat 14 dakika
Tür: Anime, Macera, Fantastik

Konusu: Tatarigami tarafından lanetlenen Ashitaka bu laneti bozmak için bir yolculuğa başlar. Bu yolculuk esnasında Orman tanrılarıyla Iron Town adlı şehir arasındaki savaşın ortasına düşer. Ashitaka savaşın hiç kimsenin yararına olmadığının farkına var. İşte bu sırada Princess Mononoke ile karşılaşır.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Yine ve yine harikaydı. Annem çok daha önce izlemiş ve bana izle demişti ama bilmiyorum belkide zamanı gelmemişti, izlemeye yanaşmamıştım. Ama pişman değilim. Hatta keşke zihnimi resetleyebilsem de tekrar izleyebilsem diyorum. Muhteşemdi. Mutlaka ama mutlaka bakın derim.
Elementary | 5. Sezon
Elementary | 5. Sezon

IMDB Puanı: 7,9 / 10
Yapım: 2012-günümüz / ABD / 7. sezon onaylı
Tür: Suç, Dram, Gizem

Konusu: Bu sezonda da Dr. Watson ve Holmes, New York polis departmanına kaçırılan bir kadın ile ilgili yardımda bulunmaktan, senelerdir süren bir kayıp eser kovalamacasına kadar kendilerini pek çok farklı gizemin içinde buluyor.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Yine ilginç olaylarıyla keyifli, macera dolu bir sezondu. Polisiye severler için tavsiye ettiğim bir dizi. Şuan Foxcrime'da 6. sezonu haftalık olarak yayınlanıyor. Bende oradan takip ediyorum. 😁
The Gifted | 1. Sezon
The Gifted | 1. Sezon

IMDB Puanı: 7,7 / 10
Yapım: 2017-günümüz / ABD / 2. Sezon onaylı
Tür: Aksiyon, Dram, Fantastik, Bilim kurgu

Konusu: Gifted; banliyöde yaşayan bir ailenin, çocuklarının mutant güçleri olduğunu bir anda öğrenince değişen hayatlarını anlatıyor. Mutantların güvensizlik ve korkuyla muhattap olduğu dünyada, mutantların oluşturduğu bir topluluk; mutantların insanlarla beraber yaşaması için uğraş vermektedir. Düşmanca davranan hükümetten kaçmaya çalışan aile; mutantların oluşturduğu yer altı ağına katılır ve hayatta kalabilmek için savaşmaya başlar.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Fox kanallarında güzel diziler oluyor. Bu da onlardan biri. X-men filmlerini yarım yamalak izlemiş olsam da bu dizi için çokta gerekli değil. Macera dolu güzel bir dizi. X-men filmlerini sevenlerin mutlaka bakması gereken bir film. 😊
The Resident | 1. Sezon
The Resident | 1. Sezon 

IMDB Puanı: 7,1 / 10
Yapım: 2018- günümüz / ABD / 2. Sezon onaylı
Tür: Dram

Konusu: Gerçekten dahi olan bir doktor, ilk gün boyunca idealistik genç bir doktora rehberlik eder. Hastanede olan biten iyi aynı zamanda kötü şeyleri de ona gösterir. Hayatlar kurtarılabilir ya da ölümler olabilir; ancak beklentilerin yıkılacağı kesindir.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Fox kanallarında izlediğim bir dizi. Her ne kadar yıllarca Doktorlar dizisini görmekten gına gelmiş olsa da böyle dizileri seviyorum. Hastanede dönen parasal entrikalar, etik olmak, hayat kurtarmak vs.. dopdolu bir dizi. Ben keyifle izledim ve 2. sezonu merakla bekliyorum. 
Bana Sevmeyi Anlat
Bana Sevmeyi Anlat

IMDB Puanı: 6,2 / 10
Yapım: 2016-2017 / Türkiye / 22 Bölüm
Tür: Romantik, Dram

Konusu: Bebeğinden başka kimsesi olmayan Leyla. Dost bildiklerinin ihanetine uğrayan Alper. Ve her ikisinin yaşamında dönüm noktası olacak Haşmet. Yaşam, Leyla ile Alper’i aşk dolu bir mücadelede buluşturur.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
TBildiğiniz gibi türk dizilerini hiçbir zaman günü gününe takip edemedim. En uzun takip ettiğim sanırım Siyah Beyaz Aşk'tı onu da 20 bölüm kadar izlemişimdir. Genelde geriden canım istediği zaman açar izlerim. Bu diziye de başlamış bir iki bölüm sonra takip edememiştim. Birkaç aydır açıp açıp izliyordum ve nihayet bu ay bitirdim. Biraz sıkıldım ama merak ettiğimden ve yarım bırakmak istemediğimden sonuna kadar izledim. Çok bayılmasamda iyi bir diziydi. Özellikle sezonlar boyunca devam etmemiş olması ve sadece 22 bölüm olması iyiydi.
Hayat Sırları
Hayat Sırları

IMDB Puanı: 7,5 / 10
Yapım: 2017-2018 / Türkiye / 11 Bölüm
Tür: Aile, Dram

Konusu: Dışarıdan bakıldığında üç çocuklu sıradan bir aile gibi gözüken Mustafa ve İnci Kuzgun çiftinin 35 yıldır çocuklarından bile saklamayı başardıkları büyük sırrı ayaklarına dolanmak üzeredir.
↢↣↢↣↢↣↢↣↢↣
Türk televizyonuna farklı bir soluk getirse de pek tutmadığından olsa gerek çarçabuk bitirdiler. Bence her şey çok hızlı olup bitti. Özellikle son bir kaç bölümde. Çok daha iyi işlenebilecek bir konuydu, yazık ettiler bence.
Bitmese de haziran ayında izlediğim diziler: Falling Skies, Deep State, 9-1-1, Second Chance, The Orville. Hangilerine devam ederim, hangilerini yarım bırakırım bilmiyorum. 😅
Siz içlerinden hangilerini izlediniz? Hangilerini izlemeyi düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.

Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Hugo filmini ben de çok seviyorum! ^_^
    Grip filminin başlarını kaçırmış olsam da geriye kalan kısmını izlemek, beni gerçekten etkilemeyi başardı. :)
    İyi Bir Dinazor merak ettiğim filmler arasında. Zaten Disney ve Pixar'ı çok severim; ayrıca dinozorlara karşı da bir zaafım var. :)
    Film açısından harika bir ay olmuşa benziyor, ne güzel! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Grip çok etkileyiciydi. Bilindik klişe bir konuyu muazzam işlemişler. :)
      Öyleyse İyi Bir Dinozor tam sana göre. :D
      Öyle oldu gerçekten. :)
      Yorum için çok teşekkür ederim. ^,^

      Sil
  2. Annenin de bir anime-sever olması ne güzel :)
    Notlarımı aldım, teşekkürler
    (İzlenecek: Flu, Good Dinasour, Prenses Mononoke)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe kesinlikle. :) Bazen benden önce izlediği için spoiler tehdidine maruz kalsam da birlikte izlemek keyifli oluyor. :)
      Rica ederim, keyifli seyirler o halde. :)

      Sil
  3. anime izleemiiiiiiiiiş :D eller havayaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvett :D Haziran ayını animeyle açıp animeyle kapattım. :D

      Sil
  4. Prenses Mononoke'yi üniversitede çocuk edebiyatı dersinde hocamız izletmişti. Aşkın Çekimi merak ettiğim bir film. İzleme listeme aldım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison