Kitap Yorumu: Bekir - Işıl'ca

Kitap Yorumu: Bekir - Işıl'ca

Kitabın Adı: Bekir
Yazar: Işıl'ca (Işıl Parlakyıldız)
Seri: Bir Türk Masalı #3
Sayfa Sayısı: 464
Türü: Roman, Aşk, Aile, Arkadaşlık, Dram
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: İndigo Kitap

Başlangıç Tarihi: 27 Mayıs 2016
Bitiş Tarihi: 29 Mayıs 2016

Arka Kapak

Yaşam, Umut Üzerine Kurulan Camdan Bir Dünya…

Aşk; Bekir'in kaderine yazılmış bir vuslattı ve savaşmadan bu aşka ulaşamayacaktı. Yıllar boyu sadakatle savaşacak, ruhunun karanlığını aşkıyla aydınlatacaktı... Her şeye rağmen sabırdı aşkı... 

Ne geçmişi... ne geleceği... ne umutları yön verecekti hayatına. Dua olacak bir cümle girecekti ailem diyeceği insanlarla birlikte karanlık çökmüş öksüz ruhuna... 

İyiyim... İyiyiz... Biz hep iyi oluruz.

Yıllarca içini kemiren kimsesizliğe, ailem diyeceği, uğruna canını vereceği insanlarda bulduğu sevgi cevap verecekti. 

Kan olmak değildi mesele... 
Mesele can olmaktı...

Alıntılar

On dokuz yaşında olmama rağmen kırklı yaşlarına dayanmışçasına suskundum. - Syf: 11
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Dursun Karaca, Trabzon... Ebenizi s*kmeden önce nöbeti devralmaya hazırdır devrem." - Syf: 22
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Ne yaşarsan yaşa, ne keyif sürersen sür, ister ağa ol ister paşa, g*tüne yediğin şaplakla doğuyor, tıkanan pamukla birlikte bir sela ile göçüp gidiyordun... - Syf: 23
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Ne gerek var dışarı çıkıp odun almana? Odun biterse seni sobaya atar ısınırım.Bir ay yan yan bitmezsin." - Syf: 98
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"B*k yedik birinin hayatını kurtardık! Yani s*çtım, şimdi hep beraber sıvıyoruz." - Syf: 172
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Ağlayan varken, gülmek haram olmalı insan olana... - Syf: 243
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Bu ne?" diye sordum; tabii şeytan azapta gerek.
"Oyuncak," dedi Ali, başına gelecekleri anlamış gibi.
"Sen vardın Ali, Bir ayı yetiyor da artıyor bile." - Syf: 281

Merhabalar, nasılsınız? Ben iyiyim. Aslında bu yazıyı daha önce yazmayı planlıyordum fakat dizilere dalınca geciktirdim. Şuan Arrow ve The Flash'a takmış durumdayım. Kitap okumaktan bile alıkoyuyor beni maalesef. Siz neler yapıyorsunuz? 

Kitaba gelecek olursak. Bu kitabı D&R'da 9.90 indiriminde görünce hemen aldım. Serinin ilk kitabını hala okumadığımı itiraf ediyorum. Ali'm'in yorumu ise burada

Kitap, Bekir'in gözünden, askere gitmesiyle başlıyor. Askerlik maceralarını, Sedat ile tanışışını, Selma ile olan aşkını, Sedat'ın işlerine nasıl başladığını, Ali'nin gençliğini görüyoruz kitap boyunca. Kitap Ali'm de geçen zamanın öncesini anlatıyor. Yani Duygu'yu henüz okumadığımdan ağır spoiler yemiş oldum bu kitapta. 

Yazarın kalemini seviyorum, kurgu da gayet iyi. Ama bir eksi yönü var beni sıkan o da Selma konusu. Bence kavuşmaları o kadar uzatılmasaydı çok daha iyi olurdu. 

Gayet sürükleyici olmasının yanında Ali'm kadar etkilemedi beni. Yine de güzel, sevdim. Özellikle Sedat kısımlarını çok sevdim. Ki duyduğuma göre Sedat'ta çıkacakmış. Aynı olayları tekrar okumayız umarım.

Siz Bekir'i okudunuz mu? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın... ^^ 

Puanım
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Bekir'i okumamak bir yana yazarını bile duymadım :) Ama başlarsam Ali'm kitabından başlayacağım. Onu daha çok beğenmişsin. Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu ilk kitap. Bence ilk onu okusan daha iyi olur. Konuya daha iyi adapte olabilirsin. ^^ Ben yanlışlıkla Ali'm'i ilk okumuştum. ^^

      Sil
  2. Sahiden bu kadar kitap okuyor musunuz?

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdiğim bir yasar tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Her kitap okuyan aynı olmuyor, bazıları aşkla severek bazıları sırf bakın bunu okuyorum demek için paylaşım yapıyor.. Alıntılar, yorum senin ne kadar severek okuduğunu gösteriyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, kimisi özentilikten, gösteriş amaçlı paylaşıyor. Öyleleri de genelde instagramda. Çok şükür ki blogger camiasına adım atmıyorlar, atsalarda sürdüremiyorlar. Zamanla diğer mecralardan da giderler inşallah. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. ^^ Sevgiyle kal.. ^^

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison