Mart Ayında İzlediklerim | 2016
Merhabalar, yine ben..^^ Nasılsınız? Bu yazı epeyce geç geldi farkındayım. Hatta bunu yazmasam mı diye de düşündüm ama mart ayında o kadar çok film izlemişim ki yazmazsam olmazdı. Bakalım neler izlemişim...
Şubat yazımda bahsetmiştim, kardeşimle birlikte Harry Potter serisini baştan başlamıştık izlemeye. Tekrardan izlemek harikaydı. Gerçekten izlemekten bıkmayacağım bir seri. Bıkmak imkansız. Filmler arasında bile seçim yapmak imkansız. Bir şey söylememe gerek bile yok aslında. Harry Potter sonuçta. Ne söyleyebilirim ki. ^^
Victor Frankenstein
IMDB Puanı: 6,0/10
Yapım: 2015 / ABD / 110 dakika
Tür: Fantastik, Macera, Korku
Konusu: Radikal bilim adamı Victor Frankenstein ve kamburu yüzünden sirklerde eziyet çekerken doktor tarafından kurtarılan keskin zekalı yardımcısı Igor Strausman, (Radcliffe) insanoğlunu ölümsüzlüğe götürmek için ortak bir vizyona sahiptiler. Igor doktora duyduğu hayranlık ve vefa borcuyla onun her dediğini yerine getirmeyi istese de zamanla doktorun amaçları hakkında şüpheleri oluşmaya başlar. Victor’un deneyleri ilerledikçe ölüleri diriltebilmenin gücü doktoru değiştirmeye başlar ve bu saplantısı korkutucu sonuçlara yol açar. Igor dahi ve mantığını kaybetmiş arkadaşını deliliğin eşiğinden döndürmeye ve yarattığı canavardan korumaya çalışırken Scotland Yard polisi ve ruhunu kaybettiği için sonsuz bir öfkeyle kalan canavarlar Igor'un yolundaki en büyük engellerdir.
Bu filmi tesadüfen görüp hadi izleyelim dedik. Aslında beklentimi çok yüksek tutmasaydım daha fazla sevebilirdim. Olaylar gelişirken aslında heyecan oluşturması gereken yerlerde bile sıkılmış olabilirim. Filmde en beğendiğim şey McAvory ve Radcliffe'in oyunculuğu oldu. Özellikle de McAvory'nin. Gerçekten oyunculuğuna hayran kaldım ve sırf onun için sonunu getirdim. Film çok iyi olmamakla birlikte çok da kötü değildi. Beklentinizi fazla yükseltmediğiniz sürece beğeneceğiniz bir film olacağını düşünüyorum. ^^
Swades: We, the People
IMDB Puanı: 8,3/10
Yapım: 2004 / Hindistan / 189 dakika
Tür: Dram
Konusu: Mohan uzun zaman Amerika'da yaşayan ve NASA'da çalışan bir Hintli'dir. Yıllar sonra kendisini büyüten dadısını özler. Ona olan vefa borcunu ödemek için onu Amerika'ya getirip bakımını üstlemek ister. Bu amaçla lüks bir kamp arabasıyla çıktığı Hindistan kırsallarına uzanan yolcuğuluğunda unuttuğu kökenleriyle kültürüyle yüzleşir. İçten içe yaşadığı çelişkilerin içindeyken bir de küçüklüğünde tanıdığı Gita'ya aşık olur. Tüm bu yolculuk en sonunda Mohan'ı ciddi bir karar vermenin eşiğine getirir.
Mart ayında en çok Hint filmi izledim. ve bunlardan ilki Swades. Tek kelimeyle harikaydı. Filmi rastgele bulmuş ve Shakrukh Khan oynadığı içinde tereddütsüz hemen açtık ve izlemeye başladık. Gerek konusuyla, Khan'ın oyunculuğuyla, samimiyetiyle olsun bizi kendine hayran bıraktı. Benim söyleyebileceğim pek bir şey yok.Adamlar filmi ödüle boğduklarından söyleyecek bir şey düşmüyor bana. Bol ödüllü, sımsıcak bir yapım. Kesinlikle ve kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. ^^
Dilwale
IMDB Puanı: 5,4/10
Yapım: 2015 / Hindistan / 158 dakika
Tür: Aksiyon, Dram, Komedi, Romantik
Konusu: Raj ve kardeşi Veer ; oto tamirhalerinde mutlu mesut yaşamaktadırlar. Eğlenceli bir hayatları iyi dostları vardır. Raj çevresinde sayılan ve sevilen biridir. Veer de kanı kaynayan iyi bir gençtir. Hayatları Veer'in güzel bir kız olan Ishita ile tanışmasıyla değişir.. Raj tekrar karanlık geçmişiyle yüzleşmek zorunda kalacaktır....
İtiraf etmek gerekirse bu filme Shakrukh ve Kajol ikilisini görünce dalmış bulundum. Ancak çokta iyi bir yapım değildi. Klişe konu üzerinden berbat bir senaryoyla işlenmiş bir filmdi. Filmde görsellik iyi işlenmesine rağmen olaylar bir çırpıda geçip gitti. Evet bir yerde kendini izlettiren eğlenceli bir filmdi fakat Shakrukh ve Kajol'e yakıştığını pek düşünmüyorum. Hele birde Swades gibi çok kaliteli bir yapımın üzerine izleyince pek sevemedim. Filmde sevdiklerim Veer'in şapşallığı, Shakrukh ve Kajol sahneleri - özellikle 5 dakika randevu- ve şarkılardı. Özellikle filme dahil edilmeyen, film bittikten sonra çalan Tukur Tukur şarkısı. :D Hadi şuraya bırakayımda bir izleyin. :D
Main Aur Mr. Riight
IMDB Puanı: 5,7/10
Yapım: 2014 / Hindistan / 115 dakika
Tür: Komedi, Romantik
Konusu: Alia bir kast yönetmenidir.Filmler için oyuncu seçimleri yapmaktadır. Çocukluğundan beri mükemmeliyete inanan ; yalnız başarılı,kendine güvenen, güzel ve inatçı bir kızdır. Tabiki de her kız gibi bay mükemmeli aramaktadır. ve tabiki de her kız gibi bulamamaktadır. bir çok başarısız denemeden sonra.Arkadaş grubunun baskılarına dayanamayıp; kendisine bir bay mükemmel yaratmaya karar verir. Bir oyuncu adayıyla onun bay mükemmelini oynaması için anlaşır. Ve olaylar başlar..
Yine ortalama bir filmdi. Bir Hint filmi sitesinde popülerler arasında olduğundan şans vermek istedim. Tabii birde Bir Garip Aşk dizisinden tanıdığımız Barun Sobti'yi görünce hadi izleyeyim dedim. Aslında alt yapıda güzel bir konu var ancak gerek karakterler, gerekse seneryo bakımından iyi işlenememiş bir filmdi. Özellikle karakterlerin aralarındaki ilişkilerin çarpıklığı ve karışmasını pek sevemedim. Filme dair sevdiğim tek şey Barun'un oyunculuğuydu. Bir Garip Aşk'ta gördüğümüzün tam tersi bir karakter olması izlerken keyif aldığım tek şeydi. İzlemesem de olurdu dediğim bir film oldu.
Student of the Year
IMDB Puanı: 5,5/10
Yapım: 2012 / Hindistan / 146 dakika
Tür: Komedi, Romantik
Konusu: Abhimanyu Singh aka Abhi (Sidharth Malhotra) basarılı olmak ve yükseklere ulaşmak isteyen orta sınıf bir ailenin çocuğudur ve bu yoldaki ilk adımını "Yılın Ögrencisi" olmak için atacaktır. Rohan Nanda aka Ro (Varun Dhawan), babası ile fikir zıtlıkları yaşayan ve "Yılın Ögrencisi" olursa babasına karşı kendisini kanıtlayabilecegini düsünen zengin bir şirket sahibinin varisidir. Farkli hedefleri olan filmin bu iki kahramanı dostlardır. Ancak bu dostluk çok uzun sürmeyecektir. Okulun en popüler kızı olan Shanaya Singhania (Aliye Bhatt), bu dostluğun arasında bir düğüm olacaktır.
Bu filmi severek izledim. çünkü dostluk ilişkisini çok güzel işlemişti. Ayrıca altta yatan öğrencileri birbirleriyle başarı yarışına sokulmasını anlatan güzel bir yapımdı. Evet çok başarılı bir yapım olmasa da ben sevdim. Aile, dostluk ilişkilerini güzel işlemişti. Eğlenerek ve severek izleyebileceğiniz bir film. ^^
Bajrangi Bhaijaan
IMDB Puanı: 8,1/10
Yapım: 2015 / Hindistan / 163 dakika
Tür: Dram
Konusu: Pakistanlı konuşamayan küçük Shahida'nın (Harshaali Malhotra) annesi, Hindistan'da çocuğunun tedavi edileceğini öğrenir. Hindistan'a gidiş yolculuğunda küçük Shahida, annesini kaybeder. Hindistan'da Shahida'ya yardım edecek olan kişi ise Bajrangi Bhaijaan müridinden olan Pavan'dır. Pavan (Salman Khan) ile Shahida'nın yolları bakalım nasıl kesişecek ve Pavan, Shaihada'yı ailesine ulaştırabilecek midir...
Benim Mart ayında izlediklerimden en sevdiğim tereddütsüz Bajrangi Bhaijaan oldu. Harikaydı. Çok sevdim, bayıldım... Böyle devam edebilirim övmeye. Kurgu, oyunculuk, her şey harikaydı. Özellikle küçük kızın oyunculuğu bir harikaydı. Bir noktadan sonra ağlamaktan gözlerim şişmiş, canım çıkmış olabilir. O yüzden ben susayım en iyisi mi siz koşun filmi izleyin. Şuraya da fragmanını bırakayım.
Shaandaar
IMDB Puanı: 3,6
Yapım: 2015 / Hindistan / 144 dakika
Tür: Dram, Komedi, Romantik
Konusu: Londra’da yapılacak olan düğünü bekleyen iki ailenin birbirinden habersiz planlarını konu alıyor. Aileler kendilerini düşünürken, eşler bambaşka bir maceranın peşine düşeceklerdir.
Film çok iyi olmamakla birlikte çokta kötü bir film değildi. Komedi ağırlıklı olduğundan keyifle izlenebilecek bir film. Beklentiyi düşük tutmakta fayda var. ^^ Ben çok sevdim diyemesem de keyifle izledim.
The Search
IMDB Puanı: 6,9/10
Yapım: 2014 / Fransa-Gürcistan / 149 dakika
Tür: Dram
Konusu: 1999'da, Çeçenistan Savaşı sırasında geçen hikaye, bir yardım kuruluşunda çalışan Carole (Berenice Bejo) ile savaştan etkilenmiş bir çocuk olan Hadji'nin (Abdul Khalim Mamutsiev) etrafında gelişiyor. Mülteci kampında Hadji ile tanışan Carole, çocuktan çok etkilenir ve onu evine alır. Ancak bu sırada küçük çocuğun ablası Raissa, kardeşini umutsuzca aramaya başlamıştır.
Mart ayında izlediklerimden en sevdiğim ikinci film The Search oldu. Çok ama çok etkileyici bir filmdi. Kasvetli havasıyla sizi hikayenin tam ortasına çeken bir yanı var bu filmin. Üç farklı yönden ilerleyen film gerçekten çok etkileyiciydi.İzlemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum. Fragmanını da şuraya bırakayım.^^
2033
IMDB Puanı: 4,2/10
Yapım: 2009 / Meksika / 100 dakika
Tür: Bilimkurgu, Macera
Konusu: Yıl 2033, Meksika büyük kaoslardan sonra askeri rejimin darbesiyle yeni bir döneme başlamıştır. Ancak büyük şirketler bu darbeden hoşnut değillerdir. Zira kendi çıkarları için her şeyi yapmaya kararlılardır…
Bu filmden sonra net olarak söyleyebilirim ki babama bir daha film seçtirmeyeceğim. :D Ben konusundan şöyle bir baktıktan sonra izlemek istememiştim. Ailecek güzel bir film izlemek yerine bu çöpten başka hiçbir şeye benzemeyen saçma sapan filmi izledik.Cidden zaman kaybından başka bir şey değildi. Hiç beğenmedim. Normalde hiçbir diziyi, filmi, kitabı bu derece kötülemem. Sonuçta ortada bir emek vardır. Ancak size tavsiyem bu filmden durabildiğiniz kadar uzak durun. Oyunculuk, kurgu, seneryo, görsellik gerçekten berbattı. Neyse lafı uzatmayacağım. Bu filmi gördüğünüz yerde sakin olun ve yavaşça, ne yavaşçası olabildiğince hızla uzaklaşın oradan. :D
Eveett benim izlediklerim bunlardı. Destan gibi bir post oldu biliyorum. Buraya kadar okuyabildiyseniz tebrikler gerçekten. Çünkü benim gözüm yemiyor bir daha başa dönüp yanlışım var mı diye kontrol etmeyi. :D Yanlışlarım olduğuysa kusura bakmayın artık. :) Toplamda 15 film, yani ortalama 2 günde 1 film izlemişim. o.O Durun dakika ve saati hesaplayacağım merak ettim. :D Toplamda 2140 dakika, yani neredeyse 35 saat film izlemişim. o.O Cidden şuan en az sizin kadar şaşkınım. :D
Siz içlerinden hangilerini izlediniz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın. ^;^ Ayrıca bu yazıyı sonuna kadar okuduysanız teşekkür etmeyi kendime bir borç bilirim. ^^
Maşallah :)) Ben 1 senede bu kadar film izlemiyorum ^^ Çoğu listemde :3
YanıtlaSilHiç sorma, bende bilmiyorum nasıl izledim bu kadar filmi. :D Yorum için teşekkürler. ^^
SilOff off neler izlemişsin Ebrarr, maşallah kızz :D Okunacak kitaplar, izlenecek dizi filmler, yapılacak ödevler arasında kayboluyorum ben ve hiçbiri bitmiyor sanki -_- Bajrangi Bhaijaan'ı hemen not aldım, en kısa zamanda izleyeceğim bizimkilerle. Dram varsa ben de varım ^.^
YanıtlaSilValla bir baktım liste uzuyor ^^ Aslında benimde staj dosyamı yazmam lazım da işte şimdide dizilere gömdük annemle kendimizi. Gu Family Book'u bitirmek üzereyiz bitirince daha bir şeye başlamadan dosyama odaklanacağım. :) Evet, kesinlikle izle. Özellikle Bollywood yapımları dramda daha başarılı. ^^ Yorumunu da beklerim. ^,^
SilHint filmlerini listeme aldım ;)
YanıtlaSilMartıda dolu dolu geçiişsin :)
Nisan nasıldı ?
O da böyle dolu geçti mi ?
Benimde biraz zamanım olsaydı ya bende izleyebilseydim :(
Nisan ayı daha çok dizi ağırlıklı geçti. ^^ film izlediğimi söyleyemem. ^^ Mart ayında nasıl bu kadar izleyebildim bende anlamış değilim hala :D Yaz geliyor, bol bol vaktimiz olacak inşallah ^^ İzlediklerinin yorumunu bekliyorum ^^
Silharika bende bir kaçına göz gezdircem..
YanıtlaSilİzledikleriniz hakkındaki düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın ^^ Sevgiler.. ^^
SilNapmışınız yav.. :D Ayınız dopdolu geçmiş anlaşılan. Ben de bu aralar Frankenstein filmini izlemeyi düşünüyordum ama kararsız kalmıştım. Senin sayende bu hafta, olmadı en yakın zamanda filmi izleyeceğim ve yorunu ekleyeceğim. Sevgiyle kal :)
YanıtlaSilİyi seyirler öyleyse ^^ Yorumunu ekliyorum, sevgiler... ^.^
SilHarry Potter filmleri hariç hiçbirini izlememişim ama Victor Frankenstein'ı izlemek istiyorum. James Mcavoy'a hayranım da :-)
YanıtlaSilBende bu filmiyle tam anlamıyla hayran kaldım McAvory'e ^^ Bajrangi Bhaijaan'ı da şiddetle tavsiye ederim. Bu hafta sonu annemlerle tekrar izledim, film boyunca gözyaşlarıma hakim olamadım.. Tabii bu birazda benim sulu gözlülüğümden kaynaklanıyor. :D Eğer izlersen düşüncelerini benimle paylaş lütfen. ^^ Ayrıcaa Yorumların için çook teşekkürler. Çok mutlu oldum. ^^ Bende staj illetinden kurtulur kurtulmaz bloguna dadanacağım. :D Sevgiler... ^.^
SilAmerikan filmlerinden Hint filmlerine geçemedim daha. Eğer izlersem yorumumu yazarım.
SilRica ederim. Blogunu daha önce keşfetmediğim için pişman oldum :-)
Beklemedeyim öyleyse. ^^ Çok teşekkür ederim. ^^
YanıtlaSil