Kitap Yorumu: Ikigai: Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı - Héctor García & Francesc Miralles


Kitabın Adı: Ikigai: Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı
Orijinal Adı: Ikigai: Los Secretos De Japón Para Una Vida Larga Y Feliz
Yazar: Héctor García & Francesc Miralles
Çeviri: İlhan Yabantaş
Sayfa Sayısı: 176
Türü: Kişisel Gelişim
Baskı Yılı: 2017
Yayınevi: İndigo Yayınları

Başlangıç Tarihi: 6 Ocak 2018
Bitiş Tarihi: 15 Ocak 2018

Arka Kapak

Uluslararası çok satan bir rehber olan Ikigai’yle her gününüz bir anlam kazansın. 

Japonlar herkesin bir ikigaisi olduğuna inanır, her sabah yataktan kalkmaları için bir sebepleri vardır. 

İlham verici ve rahatlatıcı bu kitap sizlere kendi ikigainizi keşfetmeniz için gerekli tüm bilgileri veriyor. 

Aceleci davranmamanızı, hayat gayenizi keşfetmenizi, ilişkilerinizi canlandırmanızı ve kendinizi tutkularınıza adamanızı sağlıyor.

Öyle ya, kim her gününü mutlu yaşamak istemez? 
Alıntılar

"İnsan karşılaştığı her türlü koşulda tavrını, kendi yolunu seçebilirdi. Bu özgürlük insandan alınmayacak tek özgürlüktü." - V.E. Frankl | Sayfa 42 
⇠⇢
"Merhaba yalnızlık. Bugün nasılsın? Gel ve benimle otur. Seninle ilgileneceğim." -Thich Nhat Hanh | Sayfa 50
⇠⇢
Birden fazla işi yapmakta iyi olduğunu iddia edenler pek verimli değiller. Aslında en az verimli olanlar. | Sayfa 65
⇠⇢
Japonca öğrenmeye başlayan birinin ilk öğrendiği kelimelerden biri ganbaru'dur, yani "sonuna kadar direnmek" ya da "kişinin elinden gelenin en iyisini yaparak dik durması" anlamına gelir. | Sayfa 71
⇠⇢
Yavaş yürüyün, çok ilerleyin. | Sayfa 169
Herkese merhaba. Nasılsınız? Ben birazcık hasta gibiyim. Bitki çayımı aldım ve yeni bir kitap yorumu yazmaya geldim. 

Kitap her ne kadar uzun bir yaşam sırrı vadetse de aslında günlerimizi verimli ve mutlu geçirmemizin püf noktalarını açıklıyor. Elbette bunu Japonya'da uzun ömürlü insanların bulunduğu Ogimi köyü üzerinden anlatıyor. 

Bunun yanında kitapta Logoterapi'den Morita Terapisi'ne, meditasyondan beslenme çeşitlerine, Yogadan Tai Chi'ye kadar bir çok şey anlatılıyor. Kısacık kitapta birçok şeyin faydalı olacak şekilde anlatılması ve okurken hiç sıkılmamak kitabın en büyük artılarından. 

Ancak yazım hataları olduğunu ve bazı yerlerdeki tekrarlardan dolayı anlatıdan kopukluk hissettiğimi söylemeliyim. Bunun dışında okuduğum ilk kişisel gelişim kitabı olduğunu ve okurken gerçekten hiç sıkılmadığımı da eklemeliyim. Akıcılığı, gözleme dayalı anlatımıyla severek okuduğum bir kitap oldu.

Siz İkigai'yi okudunuz mu? Okumayı düşünüyor musunuz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.

Puanlama
Özgün konu / Kurgu: 5/5
Sürükleyici / Akıcı / Olay akışı: 4/5: Tekrardan dolayı kopukluk hissettim
Çeviri / Edisyon / Baskı kalitesi: 3/5: Yazım hataları, iç dizgi hataları.
Orijinal isim: 5/5 
Kapak tasarımı: 5/5
Puan4,3/5
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar


  1. nedense inanamadığım bir kitap türü... Bu arada fotoğraf oldukça başarılı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel gelişim mi? Al benden de o kadar. Ama bu kitabı sürekli görünce okumadan edemedim. 😊 Çok teşekkür ederim. 🤗

      Sil
  2. Bu tarz kitapları zamanında okumaya çalıştım ama bana hitap etmiyor. Benim bilgide değil uygulamada sıkıntım var :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah aynen öyle. Okuyan herkes uygulayabilse zaten dünya kökten değişirdi. 😅😅

      Sil
  3. Japonlar dediyse yazdıysa vardır bir hikmeti deyip okumalı aslında....teşekkürler...sevgiler canım....

    YanıtlaSil
  4. Ben de hiç olumsuz yorum görmedim. Bir şans verebilirsin. 😊

    YanıtlaSil
  5. hellllooooo

    kış şenliği listeni bekliyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison