Ağustos Ayında Okuduklarım | 2017


Herkese merhaba! Fazla ara vermeden paylaşmaya devam. 😊 Aslında daha erken gelecekti bu yazı ama bilgisayar biraz problemli bu aralar. Bolca donuyor, bir iş yaptırmıyor bana. Biraz virüs temizliğiyle kendine geldi gibi. Sıra dosya temizliğinde. Bakalım, düzelecek inşallah. 😁 Neyse, fazla gevezelik etmeden, bakalım neler okumuşum...

Beni Yarına Bırakma - Burçin Çelik
Sayfa Sayısı: 520
Puanım: 4

Bu kitap, yazarın okuduğum ikinci kitabıydı. Önceki okuduğum 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Çok Zor adlı komedi türünde olan kitabıydı. Bu kitapsa tam tersi tamamen dram ağırlıklıydı. Geçmiş ve günümüz arasında gidip gelen bölümlerden en çok geçmiş kısımlarını sevdim. Geçmiş kısımlarının başlarında Selma'ya kızarken, günümüzde Selim'e saymadığımı bırakmadım. Genel olarak sevdim. Anlatımı akıcı ve iyiydi. Dediğim gibi ben sevdim. Dram, aşk türünde kitapları seviyorsanız bu kitaba bir bakmanızı öneririm.
Dönüşüm - Franz Kafka
Sayfa Sayısı: 102
Puanım: 5

Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Kısacık bir kitaptı ve çabucak okunup bitti. Sevdiğimi söyleyebilirim. Özellikle çevirmenin son sözde bahsettiklerinden ve Kafka'nın, nişanlısına, yayınevine, arkadaşlarına yazdığı mektuplarda kitap üzerine kendi düşüncelerini okumak, kitaptan daha çok etkilenmeme ve sevmeme neden oldu. Mutlaka okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Henüz Franz Kafka'yla tanışmadıysanız Dönüşüm çok iyi bir tercih olacaktır. :)
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat - Stefan Zweig 
Sayfa Sayısı: 71
Puanım: 5

Zweig'in daha önce Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nu okumuş ve çok sevmiştim. Bu kitabını da aynı şekilde çok sevdim. Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi Okuma Maratonu videosunda bahsetmiştim.  Buradan izleyebilirsiniz. 
Kara Melek - Linda Howard 
Sayfa Sayısı: 400
Puanım: 4

Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi de tam buradan izleyebilirsiniz. 😊
İnsan Neyle Yaşar? - L. N. Tolstoy
Sayfa Sayısı: 86
Puanım: 4

Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi de tam buradan izleyebilirsiniz. 😊
Süper İyi Günler - Mark Haddon 
Sayfa Sayısı: 289
Puanım: 5

Bu kitabı çok çok sevdim. Otistik bir genç olan 15 yaşındaki Christopher'ın hayatının bir bölümünü okuyoruz. Onun yaşadığı zorlukları, çevresindeki insanların ona bakış açılarını, ailesinin yaşadıklarını ve daha bir çok şeyi okuyoruz. Kitaba bayıldım. 😍 Otistik insanların aslında bizden çokta farklı olmadıklarını ve bizden çok daha zeki olabileceklerini gözler önüne seriyor. Herkes nasıl farklı şeyleri sevip farklı şeylerden rahatsız olabiliyorsa onunda (burada bir ötekileştirme yapmıyorum kesinlikle) bir şeyleri sevip bir şeylerden rahatsız olduğunu görüyoruz. Aslında söyleyecek çok şeyim var bu kitap hakkında. O yüzden detaylı bir yorum girmeyi planlıyorum. Bu kitabı okuduktan sonra tevafuk ki Atypical dizisine denk geldim ve diziyi de çok sevdim. Size de kesinlikle bu kitabı okumanızı ve ardından Atypical dizisini izlemenizi tavsiye ediyorum. 😊
Binbaşının Kızı - Emine Şenlikoğlu 
Sayfa Sayısı: 240
Puanım: 4

Bu kitabı oldukça sevdim. Kitap baştan sona ırkçılığı ele alıyor. Olaylar Irak'ta geçiyor. Başlangıçta Kürt olan Bahar ve Türk olan İsmail'in evlenmek isteyip ailelerin problem çıkarması, Bahar'ın Çingene'lere olan nefreti, Irak devletinin Halepçe'deki Kürtleri hedef alıp bir çok masumu katletmesi, Bağdat katliamı gibi bir çok ırkçılığı ve bunun sonucunda olanları konu alıyor. Anlatım ve akış açısından zayıf olsa da anlatılanların gerçekli insanın kanını donduruyor. Kitap çok etkileyiciydi. Kah göz yaşları içinde kah sinirlenerek okudum. Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ve kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. 
Toplamda okuduğum sayfa sayısı: 1708
Ortalama günlük okunan sayfa sayısı: 55

Fark ettim ki Ağustos ayını oldukça verimli geçirmişim. Kitap sayısından bahsetmiyorum. Birbirinden oldukça farklı ve bana birçok şey katan kitaplar okumuşum. Bu durumdan çok çok memnunum. Umarım size de bir faydası dokunur. 

Siz içlerinden hangilerini okudunuz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın... 😊

Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. binbaşının kızı nı okuyacağım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar dilerim öyleyse.. Okuduktan sonra düşüncelerini benimle paylaşırsan çok sevinirim. 😊

      Sil
  2. Evet, ağustos ayın kitaplar açısından verimli geçmiş. Tebrikler :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison